Veelgestelde vragen
Het sinterklaas meezingfeest vindt het belangrijk om een veilige omgeving te bieden voor alle bezoekers, medewerkers en artiesten. Zodat iedereen met een gerust hart Het sinterklaas meezingfeest kan bezoeken en we samen kunnen genieten.
Kan ik reserveren of telefonisch bestellen?
Helaas is het niet mogelijk om telefonisch kaarten te bestellen of te reserveren. Heb je vragen, stuur dan een e-mail naar tickets@denobelaer.nl.
Kan ik zelf mijn stoelen kiezen?
Bij het bestellen van een kaartje via onze website kun je zelf een stoel uitkiezen op de zaalplattegrond. Indien deze mogelijkheid zich niet voordoet bij het bestellen van een kaartje, dan werken we met vrije plaatskeuze en kun je tijdens de inloop van de voorstelling plaatsnemen op een stoel naar keuze.
Wanneer ontvang ik mijn online bestelde kaarten?
Na de betaling per iDEAL, Podium Cadeaukaart of creditcard ontvang je de kaarten direct op het door jou opgegeven e-mailadres.
Kan mijn e-ticket vanaf mijn telefoon gescand worden?
Ja, De Nobelaer denkt graag aan het milieu! Je hoeft jouw e-tickets niet te printen. E-tickets kun je vanaf je telefoon laten scannen. Zo heb je je kaarten altijd bij de hand en bespaar je inkt en papier! De e-tickets worden met scanners gecontroleerd bij binnenkomst in de foyer of zaal. Zorg ervoor dat de schermverlichting van jouw telefoon fel genoeg is en dat je gemakkelijk naar meerdere kaarten kunt swipen.
Portemonneeloze pauze - Pauzeconsumptie inclusief
Bij de meeste theatervoorstellingen ontvang je een gratis pauzeconsumptie. De ticketprijs is inclusief een theaterdrankje, tenzij anders vermeld (bijvoorbeeld poppodiumconcerten en familievoorstellingen). Wordt een voorstelling zonder pauze gespeeld, dan kun je na afloop van je drankje genieten.
De volgende dranken zijn inbegrepen als pauzeconsumptie: koffie, thee, frisdrank, vruchtensap, huiswijn en (0.0)bier. Mousserende wijn en sterke drank zijn uitgesloten van de pauzeconsumptie en zijn tegen pinbetaling verkrijgbaar.
Ik ben te laat voor een voorstelling, wat moet ik doen?
Na aanvang van een voorstelling kunnen wij toegang/de zelf geselecteerde zitplaats niet garanderen. Mocht je te laat arriveren, dan wordt een geschikt moment afgewacht om de zaal te betreden zodat het de voorstelling en het publiek zo min mogelijk stoort.
Betaal ik service en/of transactiekosten?
De getoonde prijzen zijn totaalprijzen. Kaartprijzen zijn (meestal) inclusief € 3,50 reserverings- en administratiekosten en een pauzeconsumptie. Uitzondering: bij poppodiumconcerten en kindervoorstellingen is de kaartprijs exclusief consumptie en inclusief reserverings- en administratiekosten. Bij kindervoorstellingen is er voor de kinderen gratis ranja, volwassenen krijgen koffie/thee. Indien er bij (amateur)voorstellingen andere afspraken zijn gemaakt, dan staat dit bij de voorstelling vermeld.
De voorstelling is uitverkocht, is er een wachtlijst?
Indien een voorstelling is uitverkocht, bieden we in de meeste gevallen een wachtlijst aan. Klik op de betreffende voorstellingspagina op de button 'Wachtlijst' (staat hier 'Uitverkocht' dan is er voor deze voorstelling geen wachtlijst). Je kunt ook een e-mail sturen naar tickets@denobelaer.nl.
Indien voor de betreffende voorstelling kaarten vrijkomen, nemen wij contact op met de personen op de wachtlijst, op volgorde van inschrijving. Hoor je niets, dan zijn er geen kaarten vrijgekomen of stonden andere mensen hoger op de wachtlijst.
Ik kom met een klein kind naar de voorstelling. Zijn er stoelverhogers?
Ja. We beschikken over een flink aantal stoelverhogers, zodat de allerkleinsten de voorstelling ook goed kunnen zien.
Ik kom met een klein kind naar de voorstelling. Kan ik de kinderwagen/buggy ergens kwijt?
Geen probleem. Vraag aan onze medewerkers waar je de kinderwagen/buggy kunt neerzetten.
Mogen kinderen alleen naar de voorstelling?
Wij raden aan om kinderen tot 16 jaar altijd met een volwassene naar de voorstelling te laten gaan.
Waarom is er een leeftijdsindicatie?
Bij kinder- en jeugdvoorstellingen staat een leeftijdsindicatie. Deze indicatie geeft aan voor welke leeftijdscategorie de voorstelling is gemaakt. Deze is gebaseerd op de inhoud en de lengte van de voorstelling.
Mag mijn kind bij mij op schoot en moet ik dan voor mijn kind een kaartje kopen?
Voor alle personen die een voorstelling bezoeken, dien je een geldig toegangsbewijs te kopen. Het is toegestaan om kinderen op schoot te houden, er moet echter wel een stoel gereserveerd worden i.v.m. de veiligheid (brandweervoorschrift). Let bij de kinder- en jeugdvoorstellingen op de leeftijdsindicatie!
Ik wil mijn kaarten annuleren. Kan ik mijn kaarten ruilen of mag ik mijn geld terug?
Indien je onverhoopt niet naar de voorstelling kunt komen, kun je jouw kaarten ruilen of annuleren door een e-mail te sturen naar tickets@denobelaer.nl.
Tot 72 uur voor de voorstelling
Bij annulering van de tickets tot 72 uur voor de voorstelling ontvang je het aankoopbedrag terug minus € 2,50 annuleringskosten per voorstelling.
Wil je jouw tickets ruilen tegen kaarten voor een andere voorstelling (eventuele extra meerkosten van de andere voorstelling dienen bijbetaald te worden)? Dan worden € 2,50 wijzigingskosten in rekening gebracht.
Binnen 72 uur voor de voorstelling
Bij annulering van de tickets binnen 72 uur voor de voorstelling ontvang je Digitaal Tegoed dat onbeperkt geldig is minus € 2,50 annuleringskosten per voorstelling. Wil je jouw tickets ruilen tegen kaarten voor een andere voorstelling (eventuele extra meerkosten van de andere voorstelling dienen bijbetaald te worden)? Dan worden € 2,50 wijzigingskosten in rekening gebracht.
Binnen 24 uur voor de voorstelling
Kaarten kunnen binnen 24 uur van de voorstelling niet geretourneerd worden, wij nemen geen kaarten terug. Je kunt iemand anders gebruik laten maken van de kaart(en).
Waar kan ik parkeren?
Rondom De Nobelaer is voldoende gelegenheid om te parkeren op parkeerterrein De Banakker. Als een voorstelling is uitverkocht of bij een groot evenement, kan het echter druk zijn.
Betaald parkeren* (de eerste 30 minuten kan je gratis in/uitrijden)
Maandag t/m donderdag van 09:00-18:00 uur
Vrijdag van 09:00-21:00 uur
Koopzondag van 11:00-18:00 uur
*met bankpas of mobiel
Ook kun je terecht in de parkeergarage Centrum (ingang Oost).
is het theater ook bereikbaar met openbaar vervoer?
Ja, De Nobelaer is goed bereikbaar met het openbaar vervoer. Het treinstation bevindt zich op 10 minuten loopafstand en vrijwel voor de deur bevindt zich bushalte Etten-Leur Centrum.
Ik ben iets verloren in De Nobelaer, hebben jullie het gevonden?
Alle gevonden voorwerpen worden maximaal 1 maand bewaard bij de bar in de huiskamer. Ben je iets verloren, stuur dan eerst een bericht naar info@denobelaer.nl of bel naar 076 - 504 52 00. We zijn van maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 17:00 uur telefonisch bereikbaar.
Mag ik fotograferen of filmen tijdens een voorstelling?
Het is zonder toestemming van directie en/of impresariaat niet toegestaan om tijdens de voorstelling beeld- of geluidsopnamen te maken. Wij verzoeken je tevens om tijdens de voorstelling het geluid van jouw mobiele telefoon uit te schakelen.
Waar kan ik roken in De Nobelaer?
Roken is in De Nobelaer niet toegestaan.